سايت سازها، ابزاري هستند براي ايجاد وب سايت در كوتاه ترين زمان و با كمترين هزينه ممكن، بدون نياز به دانش برنامه نويسي (طراحي سايت) ، كه به دو گروه متفاوت آنلاين و آفلاين تقسيم مي شوند.

هدف از ايده سايت سازها اين بود كه افرادي كه با برنامه نويسي آشنا نيستند نيز بتوانند براي خود يك سايت راه اندازي نمايند و يا بتوانند از طريق آن به كسب و كار اينترنتي بپردازند. 

براي ايجاد وب سايت (ساخت سايت) نياز به كسب دانش طراحي سايت يا برنامه نويسي تحت وب مي باشد، كه بسياري از افراد به حوزه برنامه نويسي علاقه مند نبوده و نمي توانند پروژه هاي مورد نظر خود را اجرا كنند. به همين دليل سايت سازها ايجاد شدند.

تفاوت دو گروه سايت سازهاي آنلاين و آفلاين

سايت سازهاي آنلاين

سايت سازهاي آنلاين، توسط يك تيم برنامه نويسي تحت وب از سوي شركت هاي مختلف ايجاد شده و از طريق وب سايت شركت در پنل هاي كاربري در اختيار عموم قرار مي گيرند. تيم هاي برنامه نويسي سايت سازها تمام نياز كاربران مبتدي و حرفه اي را در نظر گرفته و با توجه به آن پلتفرمي را ايجاد مي كنند، كه كاربران بتوانند در كمترين زمان ممكن سايت خود را ايجاد و آنرا شخصي سازي كنند. 

اما در سايت سازهاي آنلاين كه توسط شركت ها ارائه مي شوند، بايد در نظر داشت هر شركتي كه اقدام به توليد سايت ساز مي كند، همواره بايد موارد امنيتي سايت ساز، ارتقاء سيستم هاي مديريت سرور به نسخه هاي جديدتر و پشتيباني از كاربران را در اولويت كار خود قرار دهد.همانطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد بهسا وب يكي از سايت سازهاي آنلاين موفق ايراني است.