يك راه ساده وجود دارد كه مي توانيد به سرعت سايت خودتان را بسازيد و آنرا در معرض ديد مخاطبان و مشتريانتان قرار دهيد. در اين محتوا قصد داريم بپردازيم به اينكه چگونه سايت بسازيم؟ ، شايد پاسخ به اين سوال براي شما كمي مشكل به نظر برسد، اما در اين راهنماي قدم به قدم، قصد داريم كه شما را با طراحي سايت يا بهتر است بگوييم ساخت سايت با سايت ساز (سيستم مديريت محتوا) آشنا كرده و روند كار را به شما آموزش دهيم.

چگونه يك سايت بسازيم؟ مناسب چه افرادي است؟ 

اين مقاله مناسب افرادي است، كه قصد دارند يك سايت مناسب براي كسب اولين تجربه خود در فضاي وب ايجاد كنند و نحوه كار و مديريت آنرا بررسي كنند. بنابراين مي توانيم بگوييم كه محتواي چگونه يك سايت بسازيم؟ مي تواند براي افرادي كه در دسته زير هستند كار ساز باشد و به آنها كمك بكند: 

  1. كسب و كارهاي كوچك 
  2. سايت هاي شخصي يا وبلاگي 
  3. فروشگاه هاي آنلاين 

قدم اول ساخت سايت، انتخاب يك پلتفرم طراحي سايت

قبل از اينكه بخواهيد در مورد طرح هاي گرافيكي و رنگي سايت و نام دامنه و هاست خود فكري بكنيد و دست به اقدام بزنيد، بايد به اين فكر كنيد و تصميم بگيريد كه از چه پلتفرمي بايد براي ساخت سايت خودتان استفاده كنيد. 

 اجازه دهيد كه كمي به عقب برگرديم در سال 2004، زماني كه من تازه شروع به كار كرده بودم تا در حوزه توسعه وب حرفه اي ظاهر شوم، اكثر سايت ها با استفاده از سه مورد زير ساخته مي شدند و يادگيري اين سه مورد، تنها چيزي كوچك (البته آزار دهنده) است براي يك توسعه دهنده وب. 

  • HTML (كد)
  • CSS (كد)
  • PHP (كد)